Pasukan Zionis Tangkap 7 Pemuda Tepi Barat

Pasukan penjajah Zionis terus melajutkan operasi penangkapan setiap hari. Sebanyak tujuh pemuda Palestina pagi ini, Kamis (23/5), ditangkap pasukan Zionis dari berbagai daerah di Tepi Barat.

Pasukan Zionis menyerbu desa Beit Anan di pinggiran Ramallah dan menangkap dua orang pemuda. Konfrontasi meletus antara sekelompok pemuda Palestina dengan para serdadu Zionis.

Pasukan Zionis juga menangkap lima pemuda dari daerah Yabud dan desa Zabuya di Jenin, serta menyerahkan surat pemanggilan intelijen kepada seorang pemuda  Palestina.

Sumber-sumber lokal Palestina menyebutkan, pasukan Zionis menyerbu daerah Yabud dan Yabuya kemudian menangkap pemuda Suhail Ali Amaria (20), Bara’ Abdul Latif Amarina (21), Abdul Majid Amarina (20), dan dua orang bersaudara Ahmad (22) dan Muhammad Abdul Fatah (24). Aksi itu terjadi setelah pasukan Zionis menyerbu rumah mereka.

Dalam konteks terkait, pasukan penjajah Zionis menyerahkan surat pemanggilan intelijen kepada keluarga pemuda Mufih Ahmad (19) agar datang ke barak militer Zionis di barat Jenin, setelah menyerbu dan menggeledah rumah keluarga tersebut. (infopalestina)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *